Designup

Blog

  • იუნისეფის პროგრამების შედეგების შეფასება ცენტრალური და აღმოსავლეთ ევროპის რეგიონის ხუთ ქვეყანაში

    საერთაშორისო ფონდმა კურაციომ შეაფასა  UNICEF-ის პროგრამების შედეგები 5 წლამდე ასაკის ბავშვების სიკვდილიანობისა და ავადობის სტატისტიკის გაუმჯობესების მხრივ შემდეგ  ცენტრალური და აღმოსავლეთ ევროპის რეგიონის ხუთ ქვეყანაში: ყაზახეთი, ყირგიზეთი, მოლდოვა, სერბეთი და უზბეკეთი. ანგარიში აფასებს 12 წლიან პერიოდს 2000-დან 2012 წლამდე და მასზე მუშაობა 2014-2015 წლის განმავლობაში მიმდინარეობდა.

    შეფასებამ აქცენტი გააკეთა შემდეგ მიმართულებებზე: 1. პროგრამების გავლენა ბავშვების ჯანმრთელობაზე;  2. თანასწორობის და შესაბამისობის პრინციპები; 3. სისტემური ცვლილებები;  4. UNICEF-ის წვლილი; 4. მდგრადობის საკითხი.

    კვლევამ აჩვენა,
    რომ შეფასების პერიოდში შემცირებულია 5 წლამდე ასაკის ბავშვთა სიკვდილიანობა და ავადობა, თუმცა არსებობს თანასწორობის ხარვეზები განსხვავებული  გეოგრაფიული მდებარეობის მქონე, გენდერული და სოციო-ეკონომიკური ჯგუფების წარმომადგენლებისთვის.  კვლევის შედეგებმა ცხადჰყო, რომ UNICEF-ის მიერ განხორციელებული პროგრამების მხარდაჭერით გადაიჭრა ახალშობილთა და 5 წლამდე ასაკის ბავშვთა სიკვდილიანობის და ავადობის ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზეზები. პროგრამების წვლილი წარმატებული აღმოჩნდა ასევე ჯანდაცვის სისტემაში არსებული ხარვეზების მოსაგვარებელი ინტერვენციების იდენტიფიცირებისა და დანერგვის მიმართულებითაც.

    ძირითადი რეკომენდაციები

    შეფასების რეკომენდაცია იყო  ყურადღების გამახვილება თანასწორობის პრინციპის დაცვაზე, ბავშვთა სიკვდილიანობისა და ავადობის იმ მიზეზების აღმოფხვრაზე, რომელსაც წინა პერიოდში სრულად ვერ უპასუხა პროგრამებმა და ასევე, ჯანდაცვის სისტემის და სათემო დონეზე არსებული ხარვეზების მოგვარებაზე.

    მეტის გასაგებად ჩამოტვირთეთ ანგარიში.

    [vc_button url=”http://curatiofoundation.org/wp-content/uploads/2016/08/RKLA_6_MCE_report_CEECIS_2015-007.pdf” text=”ანგარიში” size=”” align=”left” type=”primary” outlined=”0″ icon=”” target=”_blank”]

     

  • კურაციოს მკვლევარები აივ-ინფექციისთვის მიძღვნილ გლობალურ კონფერენციაზე AIDS2016

    ივლისის თვეში საერთაშორისო ფონდი კურაციოს მკვლევარები, ლელა სულაბერიძე და ივდითი ჩიქოვანი აივ-ინფექციისთვის მიძღვნილ გლობალურ კონფერენციას AIDS2016 სტუმრობდნენ, რომელიც სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკის ქალაქ დურბანში ჩატარდა.  AIDS2016-ის ფარგლებში 18000-მდე დელეგატი შეიკრიბა, რათა ემსჯელათ აივ-შიდსის მიმართულებით განხორციელებულ წარმატებებსა და გამოწვევებზე და  სხვა გლობალური ეპიდემიოლოგიური ტენდენციებზე.

    ივდითი ჩიქოვანი IAEN -ის პრე-კონფერენციაზე  მოხსენებით წარსდგა და ისაუბრა  განვითარებადი ეკონომიკის მქონე ქვეყნებისთვის დონორების დახმარების შეწყვეტის საკითხზე. მოხსენების ფარგლებში აუდიტორიას გაეცნო კურაციოს მიერ შემუშავებული ჩარჩო (Framework), რომელიც აფასებს ქვეყნის მზაობას დონორული დახმარების შემდგომი პერიოდისთვის. მოხსენება აღმოსავლეთ ევროპის და ცენტრალური  აზიის რეგიონის 4 ქვეყნის მაგალითზე გაკეთდა. პრეზენტაცია ხელმისაწვდომია ბმულზე.

    კონფერენცეიაზე კურაციოს მკვლევარებმა წარადგინეს ასევე 2 პოსტერი. ლელა სულაბერიძემ წარადგინა პოსტერი, რომელიც პოპულაციის ზომის განსაზღვრის ინოვაციური მეთოდის გამოყენებას ეხებოდა და განიხილავდა სირთულეებს, რომელიც სამიზნე პოპულაციის განსასაზღვრად ახალი მეთოდოლოგიის  გამოყენებისას იჩენს თავს. ელექტრონული პოსტერი ხელმისაწვდომია ბმულზე.

    მეორე პოსტერი კი აივ-ეპიდემიოლოგიის სურათს ასახავდა საქართველოს  მსმ პოპულაციაში. პოსტერი ხელმისაწვდომია ბმულზე.

     

  • CIF researchers represented on Global Conference AIDS2016

    CIF researchers Ivdity Chikovani and Lela Sulaberidze participated in AIDS 2016 conference that was held in Durban, South Africa in July 2016. The conference assembled over 18,000 delegates from around the world. Scientists, policymakers, world leaders, and people living with HIV discussed together successes and challenges of the country and the current global
    epidemic trends.

    The conference was preceded by the 9th IAEN Pre-Conference, where Ivdity Chikovani presented the work on Transition from donor support. The Framework to assess country preparedness from external support and findings of the assessment in four EECA countries were presented. See the presentation here.

    Two posters were presented on AIDS 2016. Lela Sulaberidze presented Methodological challenges in estimating the size of key populations using innovative method. E-poster can be downloaded here.

    The second poster highlights HIV epidemiology among MSM population in Georgia. E-poster is available on the link.

    The Framework to assess country preparedness from external support and findings of the assessment in four EECA countries were presented. See the presentation on the link.

  • UHC 2030: Building an Alliance to Strengthen Health Systems

    Almost 100 experts were gathered together in Geneva in the end of June, to support transforming process from IHP+ to UHC 2030.

    The overall aim of UHC 2030 will be to support a movement for accelerated, equitable and sustainable progress towards Universal Health Coverage as well as the other health targets in the SDGs, including global security and equity.

     

    UHC 2030 will be a multi-stakeholder platform. It will be the place where a shared global vision for health systems and UHC is developed, emerging priorities are framed, bottlenecks identified and recommendations collectively proposed to accelerate progress towards UHC.

    The meeting gathered stakeholders’ ideas debating UHC 2030’s role in advocacy both globally and locally, and discussed ways of experience sharing, health systems strengthening and making progress towards UHC. The meeting was joined by donor representatives, government health officials from low-, middle- and high-income countries, multilateral institutions, NGOs, CSOs, members of the academe and the private sector.

    CIF director George Gotsadze as a plenary speaker contributed to the discussion and shared experience on health systems development progress and challenges in Georgia. He also stressed several critical points on how UCH2030 could help on global level and specifically for the Eastern Europe and Central Asia region.

    “Breaking the language barriers for knowledge transfer would be an area were UHC2030 could play significant role. As I have seen in the concept note, knowledge dissemination is one of UHC2030 core objectives, but unfortunately this knowledge dissemination largely translates disseminating in English. Rarely we see disseminating in French, in Spanish, in Chinese or in any other languages that belongs to UN family of languages.” said George Gotsadze. A video of the plenary session is available here.

    UHC2030 continuous working to provide practical guidance to countries and help them strengthen coordination around health systems strengthening towards UHC.

  • უნივერსალური ჯანდაცვა 2030 – ალიანსი ჯანდაცვის სისტემების გაძლიერებისთვის

    100-მდე ჯანდაცვის ექსპერტი შეიკრიბა ჟენევაში ივნისის ბოლოს,  რათა მხარი დაეჭირათ ჯანდაცვის საერთაშორისო პარტნიორობიდან (The International Health Partnership (IHP+)) უნივერსალურ ჯანდაცვა 2030-ზე (Universal Health Coverage (UHC 2030)) გადასვლის პროცესისთვის და ემსჯელათ ახალი კონცეფციის თაობაზე.

    UHC 2030 იქნება პლათფორმა, რომელიც მრავალ დაინტერესებულ მხარეს გააერთიანებს. ეს იქნება სივრცე, სადაც თავს მოიყრის გლობალური ხედვა  ჯანდაცვის სისტემების გაძლიერებისა და უნივერსალური ჯანდაცვის განვითარებისთვის.

     

    UHC 2030-ის მიზანია მხარი დაუჭიროს უნივერსალური ჯანდაცვის პროგრესს, მდგრადი განვითარების მიზნების (SDGs) ფარგლებში.

    ღონისძიებაში მონაწილე მხარეებმა ერთმანეთს გაუზიარეს შეხედულებები UHC 2030-ის განვითარების შესახებ. შეხვედრას ესწრებოდნენ დონორი ორგანიზაციები, ჯანდაცვის სამთავრობო რგილი, როგორც დაბალი და საშუალო, ისე მაღალი შემოსავლების მქონე ქვეყნებიდან, არასამთავრობო ორგანიზაციები, სამოქალაქო, აკადემიური და კერძო სექტორის წარმომადგენლები.

    საერთაშორისო ფონდი კურაციოს დირექტორმა გიორგი გოცაძემ მონაწილეობა მიიღო დისკუსიაში. როგორც მომხსენებელმა, ისაუბრა საქართველოს გამოცდილებაზე, ჯანდაცვის სისტემების განვითარების კუთხით. ამასთანავე გამოჰყო რამდენიმე მნიშვნელოვანი მიმართულება, რითაც UHC2030 შეძლებს გააძლიეროს ჯანდაცვის სისტემების განვითარება უნივერსალური ჯანდაცვის კუთხით გლობალურად და განსაკუთრებით სამხრეთ ევროპისა და აზიის რეგიონში.

    „UHC 2030-ს შეუძლია მნიშვნელოვნად დაგვეხმაროს ენობრივი ბარიერის დანგრევაში, რათა მხარი დაუჭიროს ცოდნის ტრანზიციას. როგორც პროექტის კონცეფციაში ჩანს, ცოდნის გაზიარება UHC 2030-ის ერთ-ერთი მთავარი მიმართულებაა, მაგრამ სამწუხაროდ, ხშირად ცოდნის გავრცელება მხოლოდ ინგლისურ ენაზე ხდება,  იშვიათად მოიაზრება ესპანური, ფრანგული, ჩინური ან რომელიმე სხვა ენა გაეროს ქვეყნების 6 ძირითადი ენიდან.“ განაცხადა გიორგი გოცაძემ. პლენარული შეხვედრის ვიდეო-ჩანაწერი ხელმისაწვდომია ბმულზე.

    UHC 2030 განაგრძობს მუშაობას ქვეყნების მხარდასაჭერად, ჯანდაცვის სისტემების გაუმჯობესებისა და უნივერსალური ჯანდაცვის უზრუნველსაყოფად.

     

  • CIF Pharmaceutical Price and Availability Study (Fifth Wave Results)

    The Curatio International Foundation has released the results of the fifth wave of the Pharmaceutical Price and Availability (PPA) study in Georgia. The study set out to generate further evidence regarding pharmaceutical prices and availability in the country through the continuous monitoring of the prices of medicine. One of the chief aims of the study is to inform and strengthen health policy and contribute to evidence-based discussions around current trends and processes in pharmaceutical market in Georgia.

    The study analyzes the current, as well as the previous four waves of the PPA studies that have been conducted by CIF since 2009. The main findings of the research responds to two important questions:

    1. What is the trend of physical and financial availability for Generic (LPG) and Originator rand (OB) drugs in Georgia, and how is the treatment cost linked to the availability?
    2. How is Georgia’s pharmaceutical sector being developed after the introduction of the new prescription policy?

    The answers to these questions are available in the main findings of the study:

    Main Findings

    AVAILABILITY

    • Currently, OB availability is almost two-times higher compared to LPG
    • The observed trend in decreased LPG availability can be attributed to several factors:
      • Insufficient knowledge and/or trust in the quality of LPGs among consumers and providers
      • Low demand for LPGs among the population caused by physician reluctance to prescribe generic medicines
      • The revenue-maximizing strategy of pharmaceutical suppliers
    TRENDS IN PRICING STRATEGIES
    •  It is likely that increased competition caused by legal changes in the country’s drug laws in late 2009 determined the downward trend in the OB prices observed during 2009-2012 waves, albeit OB prices rebounded and significantly increased in 2016
    • OBs are largely imported from western countries. Therefore, it is possible that the price increase documented in 2016 can be partially attributed to the significant devaluation of the country’s national currency against the USD and Euro that began in late 2014, and continued throughout 2015. Consequently, OB prices increased in both pharmacy networks and in independent pharmacies
    • In 2015, MoLHSA initiated a new prescription policy with the aim of reducing the level of irrational drug use in the Country. The importance and/or need for prescription system introduction is unquestionable, like in many other countries; however, the insufficiency and/or lack of the necessary instruments for the effective operation of the system most likely allowed pharmaceutical companies to use this initiative to further increase their profits. This assumption is supported by the fact that while in 2012 markups were largely comparable for prescription and non-prescription drugs, in 2016, we observed significant changes in behavior. Namely, markups for prescription OBs are now 89% higher compared to non-prescription OBs, and markups on prescription LPGs are currently 210% higher compared to non-prescription LPGs
    • Surprisingly, locally-manufactured LPGs are sold at a higher price compared to their imported equivalents, most likely affording greater profit potential to local manufacturers. Along with the marketing strategies used by the largest retail networks (also linked to local manufacturing), the promotion of locally-produced drugs over imported drugs helps local producers effectively use their market power in a poorly-regulated marketplace
    EMERGING POLICY RECOMMENDATIONS

    A single policy intervention in a complex pharmaceutical market like Georgia’s will most likely fail to meet its objective i.e. a reduction in costs to the public, and improved access to pharmaceuticals. Therefore, the government needs to immediately implement a multi-pronged policy to better address the issue.

    This policy should include the following:

    1. The introduction of reference pricing on the market – the government can achieve this by learning from other countries’ (high/low/middle-income) experiences and best practices. Through observing others’ experiences, the most appropriate reference pricing methodology can be utilized to further facilitate the regulation of drug prices in the country.
    2. Encourage the use of generic prescription drugs and enforce the generic substitution in the prescription of medicines.
    3. Introduce strict rules and controls for drug promotion, marketing, education, and sponsorship gifts to doctors.
    4. Enhance pharmaceutical market monitoring to adequately adjust for weaknesses in the policy or its implementation.

    The full report is available here.

     About the Study

    The study was conducted using World Health Organization (WHO) standard methodology. The survey looked at the prices and mark-ups of 52 medicines (brand-name medicines and their generic equivalents) in six regions of Georgia.

    CIF has been conducting the PPA study since 2009. The results of the study’s previous waves were released in 2010, 2011, 2012 and 2014.

     

  • Research Data Management Policy

    Version Control
    Version Author/Responsible person Approved by Date
    V1. RDMP Maia Uchaneishvili Ivdity Chikovani 10.03.2015
     

    Introduction/Background

    Curatio International Foundation (CIF) uses own experience and best practices during creation of this Research Data Management Policy (RDMP). The owner of this RDMP is the Research Unit at CIF. It is mandatory for this RDMP to be reviewed and updated (if needed) on a regular basis. The revision shall take place at least every 2 years. The version control of this document is also a mandatory practice.

    Purpose

    The Research Data Management Policy describes a set of main principles and rules for the management of data. RDMP includes statement of general principles, definitions, application, description of research data, metadata, Data Management Plan preparation rules, principles of data sharing, access and security and information about author and responsible person to ensure Research Data Management Policy procedures in the proper way.

    Statement

    Curatio International Foundation acknowledges that in the maintenance of quality of research project the Research Data Management Policy is one of the most important document and all research staff follow this policy document rules. CIF is committed to achieve research data management standards for secure data retention, and to optimizing the benefits of research through collecting, storing and making research data accessible in such a way that it can be used in future by members of the organization and community.

    All data collected and stored at CIF is organizations property and all rights on the access and share belongs to CIF.

    Research Data Management Policy obliges all research projects to prepare Data Management Plan before the project starts.

    Research Unit has permission to provide approval to all Data Management Plans developed in CIF and Principle Investigator (PI) is responsible to prepare the DMP according RDMP of CIF.

    CIF is committed to the principles of this RDMP and expects adherence to them.

    Data must be recorded as accurately and completely as it is possible. All data should be stored in a secure way and protected way.

    Definitions

    • Principle Investigator (PI)- The lead researcher of the project
    • Researcher: Any person conducting research or involved in the collection, generation or analysis research data
    • Research Assistant: A support staff providing assistance to the researchers
    • Funder: An agency providing the financial support of the research project
    • Data sharing agreement: Is an official document signed by host organization and other parties describing terms of data usage and the specific purpose
    • Metadata: Is the data which describes other data.

    Application

    This policy applies to the research staff of the organization including: Principle Investigators, Researchers, Research Assistants, Interns involved in research activities and Project Manager of the research projects.

    Research data

    Research data is data collected, observed and analyzed for purpose to produce research results.

    Research data may include the following:

    • Databases
    • Questionares
    • Field notebooks
    • Standard operating procedures for data collection
    • Study protocols
    • Contents of an application such as input, output, log files for analysis software
    • Audio and video materials
    • Photo materials
    • Transcripts
    • Clinical data, including patient records
    • Test responses
    • Methodologies and frameworks.

    Metadata and documentation

    Metadata should include structured and schematized information about research data. It should provide information regarding all type of research data. Metadata should be informative and provide info about research project name, date of data creation, date of last update, type of data and so. The content of metadata should depend on specific requirements of the research project. Metadata should be created manually in an accurate way.

    Data Management Plan

    A Data Management Plan (DMP) should be produced for all research projects. It should be created before the research project starts and updated or changed only if needs of research or requirements from funder changed significantly, from those captured in the first version.

    The DMP must be prepared by the Principle Investigator of the research study and approved by Research Unit Director of the Organization.

    The DMP should describe the approach, of how it will be taken to create, manage and share research data. DMP should describe type of study and what type of research data will be collected and what methodologies will be used for data collection. The DMP also should indicate procedures of data managing, storage and security. All DMPs should have responsible person for research Data Management.

    Access and share of data

    CIF has its’ regulation regarding access and sharing of data.

    1. All research staff should have full access to the research data
    2. Research data metadata will have an open access
    3. Only PI should have permission to share data outside the research team
    4. All data which can’t be in the open access will be shared only after signing data sharing agreement, in which the specific purpose of usage should be stated.

    Data Security

    CIF acknowledges an obligation to ensure appropriate security for all data in its domain of ownership and control. All research data should be stored in a secure way. All research data should be secured on a password protected computers. The data should be stored in the separate protected place. Only research team should have access to the password protected computers and locked separate place.

    Contact

    All questions regarding CIFs’ Data Management Policy should be directed to the Research Unit at research@curatio.com.

  • ინტერვიუ: ფარმაცევტული ბაზრის კვლევის მნიშვნელოვანი მიგნებები

    ვიდეო ინტერვიუ ფარმაცევტული ბაზრის კვლევის მნიშვნელოვან საკითხებს შეეხო, როგორიცაა წამლის ფასის ზრდის მიზეზები საქართველოში, მედიკამენტების ფასები რეცეპტის ინსტიტუტის პირობებში, ფარმაცევტული სექტორის ქცევა საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის ფარგლებში და სხვ.

    შენიშვნა: ინტერვიუ სულ ექვსი ნაწილისგან შედგება. ამჯერად ქვეყნდება პირველი ოთხი ნაწილი.

    ნაწილი 1: კვლევის მიზანი და მეთოდოლოგია

    ” ფარმაცევტული ბაზრის კვლევის მიზანია დავაკვირდეთ და შევაფასოთ მოსახლეობის მედიკამენტებთან ხელმისაწვდომობა. ამისთვის მედიკამენტები ორ ჯგუფად უნდა დავყოთ, პირველი ჯგუფია ბრენდული მედიკამენტები, რომლებიც მსოფლიოს ყველა ბაზარზე შედარებით ძვირი ღირს,  მეორე ჯგუფია შედარებით დაბალფასიანი გენერიული მედიკამენტები.  კვლევა აფასებს თუ რამდენად ხელმისაწვდომია საქართველოს მოსახლეობისთვის მედიკამენტები, როგორც   ფიზიკური, ისე ფასების თვალსაზრისით.”

    ინტერვიუ გიორგი გოცაძესთან.

     

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

     

    ნაწილი 2: ბრენდული და გენერიული მედიკამენტები

    “საქართველოს რეალობაში მედიკამენტების უდიდეს ნაწილს პაციენტი თავად ყიდულობს და საყოველთაო ჯანდაცვის, თუ სხვა სახელმწიფო პროგრამები მას მნიშვნელოვნად ამ კუთხით არ ეხმარება, შესაბამისად მედიკამენტის ფასი მოსახლეობისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია. ამ დროს კი ბაზარზე დაბალფასიან გენერიულ მედიკამენტებზე ხელმისაწვდომობა არაადეკვატურია და უარესდება წლიდან წლამდე,  ეს გარკვეულ წილად შემაშფოთებელი და ყურადსაღები ტენდენციაა.”

     

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

     

    ნაწილი 3: რეცეპტის ინსტიტუტი საქართველოში

    “რეცეპტი რომ საჭიროა აქ კითხვის ნიშანი არ დგას, […] კვლევამ აღმოაჩინა ის მოულოდნელი, ნეგატიური მოვლენები, რაც რეცეპტის შემოღებამ გამოიწვია. იგი აღწერს, თუ როგორ ისარგებლა ფარმაცევტულმა სექტორმა რეცეპტების შემოღებით.”

     


    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

     

    ნაწილი 4: რამ გამოიწვია მედიკამენტებზე ფასების ზრდა საქართველოში

    “ჩვენ შეგვიძლია დავუშვათ,  რომ რეცეპტების შემოღებით ისარგებლა რა ფარმაცევტულმა ინდუსტრიამ,  მან დაიწყო ფასნამატების სხვა ტაქტიკითა და სტრატეგიით გამოყენება, კერძოდ უფრო გააძვირეს მედიკამენტები, რომლებიც სიაში მოხვდა და ნაკლებად გააძვირეს მედიკამენტები, რომლებიც რეცეპტის სიაში არ მოხვდა.”

     

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

    ნაწილი 5: საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამა მოსახლეობა და ფარმაცევტული სექტორი

    “საყოველთაო ჯანდაცვის შემოტანამ, ბევრი დანახარჯი შეუმცირა მოსახლეობის იმ ნაწილს, რომელიც ადრეც მიდიოდა სამედიცინო მომსახურების მისაღებ დაწესებულებაში და დღესაც მიდის. ისინი აღარ ხარჯავენ თავისი ბიუჯეტიდან ამ თანხას, სამაგიეროდ მათ გაზარდეს  თანხის ხარჯვა მედიკამენტების შეძენაზე.”

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

    ნაწილი 6: ფარმაცევტული ბაზარი საქართველოში

    “ძალიან ხშირად აფთიქარები ცდილობენ, მოგაწოდონ და შემოგთავაზონ ის მედიკამენტი, რომელიც ნაწარმოებია ამ კონკრეტული ფარმაცეფტული ქსელის მიერ საქართველოში. აქ უკვე ჩვენ გადავადვართ მარკეტინგულ სტრატეგიაზე, რომელიც საშუალებას აძლევს ამ კომპანიებს  უზრუნველყონ ადგილობრივად ნაწამოები მედიკამენტების გაყიდვა უფრო მაღალ ფასში, ვიდრე იმპორტირებულის.”

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

     

    ნაწილი 7: რეკომენდაციები ფარმაცევტული სექტორის გასაუმჯობესებლად

    “პირველი ამოცანა სახელმწიფოსთვის უნდა იყოს ის, რომ გაზარდოს გენერიკების ხემისაწვდომობა ქართულ ბაზარზე და გაზარდოს მთელი ქვეყნის მასშტაბით, რაც შემდგომში გაადვილებს მედიკამენტებს მოსახლეობისთვის. ამითვის საჭიროა მუშაობა ორი მიმართულებით, პირველი – მოსახლეობას განათლება, მეორე – გენერკიების ხარისხის კონტროლი. რათა მოსახლეობას ჰქონდეს რწმენა, რომ გენერიკები ზუსტად იგივე ხარისხის და ეფექტის არის, როგორც სხვა იმპორტირებული ბრენდული მედიკამენტები.”

    კვლევის ანგარიში იხილეთ ბმულზე

     

    დამატებითი ინფორმაცია კვლევის შესახებ

    კვლევა განხორციელდა მსოფლიო ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით საქართველოს რანდომულად შერჩეულ 6 რეგიონში (თბილისი, აჭარა, იმერეთი, კახეთი, სამეგრელო-ზემო სვანეთი და ქვემო ქართლი) და მოიცვა როგორც დამოუკიდებელი, ასევე ქსელური აფთიაქები. კვლევის ფარგლებში შესწავლილ იქნა  52 დასახელების ორიგინალი ბრენდი და მათი შესაბამისი დაბალფასიანი გენერიკი.

    ფარმაცევტულ ბაზარზე დაკვირვება საერთაშორისო ფონდმა კურაციომ 2009 წლიდან დაიწყო. კვლევის სხვადასხვა ტალღები განხორციელდა 2010, 2011 და 2012 წლებში.

  • მედიკამენტების ფასებისა და ფიზიკური ხელმისაწვდომობის კვლევა, მეხუთე ტალღა 2016 წ.

    საერთაშორისო ფონდი კურაციო ფარმაცევტული კვლევის მეხუთე ტალღის შედეგებს აქვეყნებს.

    კვლევა მიზნად ისახავს მედიკამენტების ფასებისა და ფიზიკური ხელმისაწვდომობის შეფასებას, ჯანდაცვის პოლიტიკის ინფორმირებას და მისი გაუმჯობესების ხელშეწყობას.

    წარმოდგენილი კვლევის ანალიზი ეფუძნება, როგორც მიმდინარე, ასევე წინა 4 ტალღის შედეგებს, რომლებიც საერთაშორისო ფონდმა კურაციომ 2009 წლიდან დღემდე განახორციელა.

    ამავე თემაზე: ინტერვიუ გიორგი გოცაძესთან ფარმაცევტული ბაზრის კვლევის მნიშვნელოვანი მიგნებების შესახებ

    კვლევის მნიშვნელოვანი მიგნებები მოსახლეობისთვის საინტერესო ორ კითხვას სცემს პასუხს: 1. როგორია გენერიული და ბრენდული მედიკამენტების ფიზიკური ხელმისაწვდომობა საქართველოში და რა გავლენა აქვს ამ ფაქტორს მოსახლეობის  მკურნალობის ხარჯებზე; 2. როგორ უპასუხა ქართულმა ფარმაცევტულმა სექტორმა რეცეპტების  შემოღების რეფორმას.

    პასუხები ამ შეკითხვებზე იხილეთ კვლევის მიგნებებში და რეკომენდაციებში.

    კვლევის ძირითადი მიგნებები

    მედიკამენტების ფიზიკური ხელმისაწვდომობა

    • სადღეისოდ, გენერიკებთან შედარებით ორიგინალი ბრენდების ფიზიკური ხელმისაწვდომობა თითქმის ორჯერ უფრო მაღალია.
    • გენერიკების ფიზიკური ხელმისაწვდომობის კლების ტენდენცია შესაძლებელია განპირობებული იყოს რამდენიმე ფაქტორით:
      • გენერიკების შესახებ ცოდნის ან მათი ხარისხის მიმართ მოსახლეობაში ნდობის ნაკლებობა
      • მოსახლეობაში გენერიკებზე დაბალი მოთხოვნა
      • ფარმაცევტული კომპანიების შემოსავლების მაქსიმიზაციის სტრატეგია

    გენერიული და ბრენდული მედიკამენტების ფასების ტენდენციები და მიმდინარე მოვლენებთან მიზეზ-შედეგობრივი კავშირები 

    • ორიგინალ ბრენდებზე ფასების კლების ტენდენცია, რომელიც 2009-დან 2012 წლამდე იყო შენარჩუნებული, სავარაუდოდ წამლის შესახებ კანონში 2009 წლის ბოლოს განხორციელებულმა ცვლილებებმა განაპირობა. აღნიშნული ტენდენცია საპირისპირო მიმართულებით შეიცვალა და ფასების მნიშვნელოვანი ზრდა დაფიქსირდა 2016 წელს.
    • ორიგინალი ბრენდები დიდწილად იმპორტირებულია დასავლეთის ქვეყნებიდან, აქედან გამომდინარე, ბრენდულ მედიკამენტებზე 2016 წელს დაფიქსირებული ფასების ზრდა შესაძლოა ნაწილობრივ აიხსნას ეროვნული ვალუტის აშშ დოლარსა და ევროს მიმართ მნიშვნელოვანი გაუფასურებით, რაც დაიწყო 2014 წლის ბოლოს და გაგრძელდა მთელი 2015 წლის განმავლობაში. ორიგინალ ბრენდებზე ფასებმა მოიმატა ყველა სააფთიაქო ქსელსა და დამოუკიდებელ აფთიაქში.
    • სავარაუდოა რომ რეცეპტურის დანერგვისთვის საჭირო ინსტრუმენტების არასაკმარისმა რაოდენობამ საშუალება მისცა ფარმკომპანიებს რეცეპტები ფინანსური მოგების გაზრდის მიზნით გამოეყენებინათ. ამას ცხადყოფს ის ფაქტი რომ თუკი 2012 წელს ფასნამატის დონე რეცეპტურული და ურეცეპტოდ გასაცემი წამლებისათვის შესადარისი იყო, 2016 წელს ამ მხრივ მნიშნელოვანი განსხვავებები იქნა გამოვლენილი. კერძოდ: ა) რეცეპტურულ ორიგინალ ბრენდებზე ფასნამატის დონე 89%-ით მეტია, ვიდრე ამავე კატეგორიის ურეცეპტოდ გასაცემ მედიკამენტებზე; ბ) რეცეპტურულ გენერიკებზე ფასნამატის დონე  210%-ით უფრო მეტია, ვიდრე ამავე კატეგორიის ურეცეპტოდ გასაცემი მედიკამენტებზე.
    • მოულოდნელად, ადგილობრივი წარმოების გენერიკები აღმოჩნდა იმპორტულ ანალოგებთან შედარებით უფრო ძვირი. მსხვილი სადისტრიბუციო ქსელების მარკეტინგული სტრატეგიების ფარგლებში ხდება იმპორტულ ანალოგებთან შედარებით ადგილობრივი პროდუქციის უპირატესი რეკლამირება. სუსტად რეგულირებულ ფარმაცევტულ ბაზარზე კი ეს საშუალებას აძლევს ადგილობრივ მწარმოებლებს, ეფექტურად გამოიყენონ საკუთარი საბაზრო ძალაუფლება.

    რეკომენდაციები გასატარებელი პოლიტიკის მიმართ

    მედიკამენტების ფასების შემცირება და ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესება, სავარაუდოდ, შეუძლებელი იქნება ცალკეული  ინტერვენციების გზით. საჭიროა მრავალმხრივი ინსტრუმენტების ერთობლივი გამოყენება სახელმწიფოს მიერ, რაც შეიძლება გამოიხატოს შემდეგში:

    1. გენერიკების ხელმისაწვდომობის გაზრდა მთელი ქვეყნის მასშტაბით, რაც მოსახლეობისთვის შეამცირებს მკურნალობის ხარჯებს, ანუ რეცეპტის სისტემის კიდევ უფრო გაძლიერება და რეცეპტის, როგორც მექანიზმის გამოყენება ფარმაცევტულ ბაზარზე გენერიული მედიკამენტების  დასამკვიდრებლად. რაც გაძლიერებული უნდა იყოს დამხმარე ინსტრუმენტებით, როგორებიცაა: რეცეპტების ელექტრონული სისტემის დანერგვა და ადმინისტრაციული მექანიზმის გამართვა ადეკვატური მონიტორინგის განხორციელების მიზნით;
    2. ფარმაცევტულ ბაზარზე ეტალონური ფასწარმოქმნის სისტემის დანერგვა მსგავსად სხვა ევროპული და განვითარებული ქვეყნებისა;
    3. მკაცრი რეგულაციებისა და კონტროლის დაწესება მედიკამენტების მარკეტინგზე, რეკლამირებაზე, მათ შესახებ მოსახლეობის ინფორმირებაზე;
    4. ფარმაცევტული ბაზრის მონიტორინგის გაუმჯობესება სახელმწიფო პოლიტიკის ან მისი განხორციელების სუსტი მხარეების ადეკვატური კორექციის მიზნით.

    კვლევის სრული ანგარიში იხილეთ ბმულზე.

    დამატებითი ინფორმაცია კვლევის შესახებ

    კვლევა განხორციელდა მსოფლიო ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით საქართველოს რანდომულად შერჩეულ 6 რეგიონში (თბილისი, აჭარა, იმერეთი, კახეთი, სამეგრელო-ზემო სვანეთი და ქვემო ქართლი) და მოიცვა როგორც დამოუკიდებელი, ასევე ქსელური აფთიაქები. კვლევის ფარგლებში შესწავლილ იქნა  52 დასახელების ორიგინალი ბრენდი და მათი შესაბამისი დაბალფასიანი გენერიკი.

    ფარმაცევტულ ბაზარზე დაკვირვება საერთაშორისო ფონდმა კურაციომ 2009 წლიდან დაიწყო. კვლევის სხვადასხვა ტალღები განხორციელდა 2010, 2011 და 2012 წლებში.

  • Assessment of GAVI Alliance HSS support to Tajikistan

    In August 2014, Curatio International Foundation conducted an assessment of GAVI Alliance HSS support to Tajikstan to provide solid evidence of to what extent the support achieved its objectives and contributed to strengthen the health system of the country.

    The assessment aimed to identify successes, key challenges and lessons learned that may help GAVI Alliance to improve the design and implementation of future HSS support to Tajikistan and other countries. The assessment covered the period of GAVI’s HSS grant to Tajikistan from 2008-2014.

    The full report of the assessment is now available on GAVI’s website. Please visit the page for more information.

    You can also download the full report here.